Saturday 23 June 2018

TERAPI KHAS UNTUK MASALAH ANGIN DALAM BADAN HANYA DI ETC, K.TERENGGANU




Masalah ANGIN DALAM BADAN ni bukannya perkara asing lagi dari dulu hinggalah sekarang.
Dalam perubatan moden, tiada istilah ANGIN kecuali GASTRIK. Namun berdasarkan kajian yg telah dilakukan, kebanyakan penyakit kronik berpunca daripada ANGIN yg semua ambil remeh.

Contoh penyakit yg berpunca daripada ANGIN adalah MASALAH SARAF, STROKE & SERANGAN JANTUNG.

KENAPA ANGIN SEBAGAI PUNCA UTAMA?

Memang ramai yang ambil ringan tentang masalah ANGIN ni disebabkan gangguan angin ni hanyalah sedikit sahaja pada permulaan. Tapi lama kelamaan jika dibiar tanpa rawatan , tak mustahil masalah ini menjadi penyebab anda STRESS, TAK ADA SELERA MAKAN, MAKAN JE MUNTAH, BADAN TERLALU PENAT, dan yang paling teruk sehingga tak dapat bekerja seperti biasa disebabkan tak boleh berdepan dgn orang ramai (PANIC ATTACK).

Kalau nak tahu, pesakit PANIC ATTACK meningkat setiap bulan berdasarkan rekod pesakit kami di ETC. Ada yg bekerja sebagai Cikgu, Pemandu lori, Manager dan mcm2 lagi. 

Satu hal lagi, penyakit ini tak mengenal usia. Kebanyakannya berumur 20 tahun ke atas akan mula rasa keadaan yang teruk. 

Seperti yg saya selalu tekankan dalam penulisan saya sebelum ini, ANGIN bila lama berkumpul dalam badan kita, dia akn menjadi lendir dan berkumpul pada urat saraf kita. Sebab itu , ANGIN boleh menjadi punca utama maslah kesihatan yg lain. Bayangkan bila lendir ni berkumpul terlalu banyak pada urat saraf kita yg berfungsi untuk membawa pengaliran darah kita, tentunya lama kelamaan akan ada blocking yg menyebabkan gangguan kepada pengaliran darah.
Bila keadaan ini terjadi, sistem dalam badan kita akan terganggu, ANGIN akan sukar untuk dikeluarkan menyebabkan badan tak selesa dan akan bawa kepada MASALAH SARAF seperti kebas2 dan urat tegang.

Terapi kami hanya menekankan kepada penyelesaian hanya melalui TEKNIK PECAHKAN LENDIR PADA TITK2 ANGIN YG TERLIBAT.

Sebab itu, bila lihat video rawatan salah seorang pesakit kami kat atas, beliau boleh terus sendawa disebabkan lendir yg dipecahkan dan memberi ruang kepada angin untuk keluar.
Kesan daripada terapi ini sudah tentunya badan akan menjadi ringan kembali, baiki sistem pengaliran darah dan pada masa yg sama akan menyebabkan penyakit2 lain kembali normal.

Namun diingatkan , rawatan dan ubat ubatan yg kami bekalkan tak memadai sekiranya pesakit tidak mengamalkan cara pemakanan dan gaya hidup yg speatutnya.

Di ETC kami menekankan cara pemakanan yang betul sebagai syarat no.1 untuk kembali sihat.
Kami akn bagi full penjelasan macam mana , apa dan bagaimana cara yg betul untuk pesakit2 kami amalkan di rumah.

ETC juga menjadi sumber rujukan kepada pesakit2 kami walaupun mereka dah tamat sesi terapi bersama kami. 

Kami ingin bantu orang ramai untuk kembali sihat dan menjadi sumber rujukan kpd mereka yang ingin mengetahui lebih lanjut tentang MASALAH ANGIN.

Jika ada persoalan boleh drop komen kat bawah atau whatsapp kami 0146076672...

No comments:

Post a Comment

" banyak kali dah buat checkup klinik/hospital tapi masalah tetap sama"

TERIMA KASIH PUAN LIZA DARI DUNGUN TERENGGANU . Antara masalah angin yg beliau alami adalah - lenguh pinggang - tangan kir...