Tuesday 17 July 2018

APA PUNCA SEBENAR VERTIGO??




[VERTIGO]
.
.

Gambar kat atas ni kesan dan punca vertigo dari sudut perubatan moden....
.

Tapi ada satu faktor utama yang ramai orang pandang remeh yg menyumbang kepada masalah kesihatan ini iaitu MANDI MALAM (selepas maghrib hingga pukul 2pg)...
.

Kebanyakan mereka yg alami VERTIGO akn turut alami PANIC ATTACK..tapi tak semua orang. dan lama kelamaan akan mengganggu emosi pesakit..
.

Kenapa mandi sekitar lepas maghrib hingga 2 pg tidak dibolehkan???.Mandi malam yang tidak dibolehkan adalah bermula selepas maghrib atau mungkin bermula pukul7.30 petang hingga pukul 2 pagi. Tapi ramai yang fikir mandi malam ni hanya pukul 11 atau 12 malam sahaja.
.


Dalam kajian yang dijalankan, pada waktu ini ubun-ubun kita akan terbuka dan air semasa kita mandi tadi boleh terus dibawa ke organ hati. Dan hati kita diibaratkan seperti span yang menyerap air.Bila kita dah terbiasa atau sudah menjadi rutin harian dengan mandi malam, kita akan mula rasa tidak selesa pada bahagian dada. Ada yang rasa mencucuk, pedih dan macam-macam lagi..
.

Apabila hati dah mula bermasalah, akan mula mengganggu kestabilan organ-organ yang lain dan juga mengganggu keseimbangan badan.Untuk gejala vertigo, badan mula tidak selesa, cepat takut, dan yang paling ketara adalah pening atau hilang keseimbangan badan.
.

Tak mustahil jika mandi malam masih diamalkan , seseorang itu akan mempunyai masalah seperti fatty liver. Pada waktu ini, dari sudut perubatan moden , Dr.boleh detect..Jadi, hentikan mandi malam secepatnya dan ini sangat membantu badan anda untuk recover selain daripada rawatan dan ubat yang disyorkan.

.
.

Untuk terapi dan pertanyaan, boleh whatsapp kami :)call/whatsapp 0146076672 untuk temujanji 

No comments:

Post a Comment

" banyak kali dah buat checkup klinik/hospital tapi masalah tetap sama"

TERIMA KASIH PUAN LIZA DARI DUNGUN TERENGGANU . Antara masalah angin yg beliau alami adalah - lenguh pinggang - tangan kir...