Saturday 4 May 2019

WAKTU MAKAN SESUAI UNTUK ATASI MASALAH ANGIN



[WAKTU MAKAN SESUAI UNTUK ATASI MASALAH ANGIN] 
.
.
Sendawa berpanjangan, keadaan badan tidak selesa dan sakit kepala dan lain-lain (seperti dalam posting kami sebelum ini) adalah tanda-tanda lebihan angin atau gas dalam badan yang menjengkelkan.
.
.
Dalam perubatan moden, tiada istilah angin yang boleh dijelaskan secara terperinci. yang ada hanyalah istilah gastrik sahaja.
.
.
amalkan pemakanan sihat, mengikut jadual dan tidak membiarkan perut kosong penting untuk mengelakkan keadaan masalah itu berterusan.
.
.
jika anda mengamalkan pemakanan sihat, ia menghalang penghasilan asid dalam perut dan jika dibiarkan akan menyebabkan reflux atau pengaliran semula ke dalam saluran pemakanan (esofagus) sekaligus mendatangkan masalah kesihatan yang tidak diingini.
.
.
ini contoh jadual makan yang sesuai bagi mengelakkan masalah angin berlebihan dalam badan. jangan percayaa..tapi buat dulu, anda sendiri boleh lihat perbezaannya, sekaligus elakkan sumber makanan dan minuman yang berangin seperti dalam posting kami sebelum ini. 😊
.
.
sila share untuk manfaaat bersama 😊
.
#sesuaiuntukmasalahgastrikjuga
#ETC #pakarbuangangin #terapianginsaraf #exodus #kualaterengganu#angin #saraf #gastrik

No comments:

Post a Comment

" banyak kali dah buat checkup klinik/hospital tapi masalah tetap sama"

TERIMA KASIH PUAN LIZA DARI DUNGUN TERENGGANU . Antara masalah angin yg beliau alami adalah - lenguh pinggang - tangan kir...